T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Zeki Altındağ İlkokulu

E Twinning

Nis

Küresel ısınma ve iklim değişiklikleri her geçen gün geleceğimiz için daha büyük bir risk haline geliyor. Doğaya verilen hasarları azaltmanın ve dünyamızın geleceğini kurtarmanın sırrı ise sürdürülebilir yaşam ilkelerinde gizli. Bu doğrultuda da toplumdaki her bireye basit ama önemli sorumluluklar düşüyor. Geri dönüştürülebilir ambalajların ve atıkların kullanılması sürdürülebilir yaşamın desteklenmesi açısından oldukça önemli olduğundan ''Think Globally Reduce Karbon'' eTwinning projesi kapsamında 1. Sınıftan 7.sınıfa kadar olan öğrencilere Dönüştür Gitsin Fark Yaratmaya Devam Ediyor ekibi Gıda Atıklarını  Farkındalık Eğitimi'nde

Nis

Fark Eder Misin? E twinning projesi kapsamında ana sınıfı F şubesi öğrencileri değişen mevsim ile birlikte doğadaki değişimi gözlemleyip çimlendirme, kil hamuru ile ağaç tasarımı etkinliklerini keyifle yaptılar..

Nis

Dikkat hayatın her alanında ihtiyaç duyduğumuz yönlerimizden bir tanesi... Kimi zaman derslerde, kimi zaman ev işlerinde, kimi zaman trafikte... Kısacası yaptığımız her şeyde karşımıza çıkan bir durum. Eksikliğini yaşadığımızda ise pek çok sorunun habercisi aslında. Minik bir öğrenciyken, okulda başarısız olmamızın ana sebebi belki de. Yolda karşıdan karşıya geçerken yaşadığımız talihsiz bir olayın tek nedeni. Yaptığımız proje ile aslında dikkatin sadece derslerde değil, hayatın her alanında bizler için kurtarıcı bir rolü olduğunu öğrencilerimize aşılamaya, bununla birlikte eğlenerek dikkat becerilerimizi ve odaklanma sürelerimizi artırmaya çalıştık. Hepimiz biliyoruz ki dikkat becerisi de tıpkı kazandığımız diğer yönlerimiz gibi emek ister... Dikkat gelişimi için emek verdiğimiz ve düzenli olarak egzersizlerle odaklanma kabiliyetimizi yükselttiğimiz bu projenin Kasım ayında başlayan yolculuğunda artık sona doğru yaklaştık. Oyunlar, etkinlikler, canlandırmalarla dolu dolu geçirdiğimiz bu süreçte Nisan ayında çalışmalarımızı bitirmeyi hedefliyoruz. Projemize katılan öğrencilerimize, çalışmalarıyla çocuklara motivasyon kaynağı olan öğretmenlerimize ve ev ödevlerimizde bize destek olan velilerimize teşekkür ederiz... 

 

                                                                                                                                               Sevgi TURGUT 

                                                                                                                                             Rehber Öğretmen 

Nis

Erken çocukluk, çocuğun anadilini öğrenme ve geliştirme sürecini yaşadığı dönemdir. Başka bir dille tanışmanın doğal olarak uygun olduğu zaman dilimidir. Ayrıca anatomik gelişimin ilk dönemlerini içeren erken çocukluk dönemi, dilin içerdiği seslerin doğru bir şekilde çıkarılabildiği fizyolojik oluşumları da içermektedir. Okul Öncesi Dönemde ek dil öğrenmenin avantajı bilimsel olarak kanıtlanmış ve makalelere konu olmuştur. Bu nedenle Okul Öncesi İngilizce eğitimi çok önemlidir. Hazırlanan projenin amacı, okul öncesi çocuklara İngilizceyi eğlenceli, kolay anlaşılır ve basit bir şekilde öğretmeye çalışmaktır. Proje sonunda çocuklar kendilerini basit bir şekilde ifade edebileceklerdir.

Nis

Pandemi döneminde çocuklarda daha çok arttığını düşündüğümüz Dikkat Dağınıklığı problemine çözüm üretmek amacıyla oluşturduğumuz Kırmızı Zil Projemizde çeşitli etkinlikler yaptık.Bulmaca çözümü, Dart oyunu ,Masa tenisi ,İki resim arasındaki farkı bulma,Mandala gibi yaptığımız etkinliklerimizi çocuklar çok sevdi.Projemiz Nisan ayında yapacağımız birbirinden güzel etkinliklerle son bulacaktır. 

Nis

Fiilen veya zihnen bir işle meşgul olurken dikkati toparlayıp işe tam konsantre olamama durumuna dikkat dağınıklığı denir. Dikkat eksikliği; dürtüsel davranışlar, otokontrol bozuklukları ve ek olarak hiperaktivite ile kendini gösterir. Dikkat eksikliği varlığında en sık görülen belirti, çocuklarda okul başarısında düşüklüktür. Çocuk derse konsantre olamaz, dikkatini bir süre toplayabilse bile dikkatini koruma noktasında sıkıntı ve güçlük yaşar. Genellikle hayallere dalma, anlatılanları dinlememe, kendi dünyasına kapanma şeklinde olmaktadır.Proje bu anlamda yaşanan sorunları ele alıp eğlenceli etkinlikler ile çözüm odaklı yürütülmektedir. Çocuğun yaptığı eylemlerin yaramazlıktan değil bir rahatsızlıktan kaynaklandığı göz önünde tutularak çalışmalar planlanlanmaktadır. Projemiz  Kasım ayında başlamış olup Nisan ayında sonlandırılacaktır.

İlkin NADAROĞLU

Rehber Öğretmen ve Psikolojik Danışman

Nis

Gel Benimle Çok Uzaklara projesiyle her hafta bir proje ortağımızın ülkesine konuk oluyoruz. Türkiye, Slovakya, Hırvatistan, İtalya, Romanya ve Polonya'yı Tuba YULCU öğretmen ve öğrencileri eğlenerek öğreniyorlar. Okul panomuzu da hazırlayarak tüm öğrencilerimizin bu etkinlikleri görmesine ve bu serüvende onlarla da yol almaya devam ediyoruz.

Mrt

Kültür, topluma kimlik kazandıran, toplumda dayanışma ve birlik duygusunu sağlayan maddi ve manevi değerler bütünüdür. Kültür bize diğer insanlarla nasıl etkileşimde bulunacağımızı öğretir. Ona göre nasıl davranmamız gerektiğini o toplumun kültüründen öğreniriz. Kültürel değerleri ve farklı kültürleri öğrendiğimiz projemizde N.Tuba YULCU öğretmen ve öğrencileri eğlenceli aktivitelere imza atıyor.

Mrt

Okullarımızdaki göçmen öğrencilerimizin birlikte neler başarabileceğimizi görmeleri ve paylaşmaları amacıyla çıktığımız bu yolda göçmen öğrencilerimize destek ve rehber olmak istiyoruz. Amacımız tüm göçmen öğrencilerimizin (uyrukları ne olursa olsun) topluma aidiyet duygusunu geliştirmek, sosyal ve kültürel uyumlarını sağlamak, okula devamlarını artırmak, farklılıkların zenginliğimiz olduğu anlayışını okul ortamına yerleştirerek uyum sürecini hızlandırmaktır. Bu amaçla projemizde göçmen öğrencilerimizle birlikte güzel etkinlikler gerçekleştirdik.

Şbt

Okulumuz ana sınıfı öğretmeni Zübeyde Keskin ''FARK EDER MİSİN?" adlı eTwinning projesine başlıyor. Proje, Konya, İstanbul, Mersin, Diyarbakır, Tekirdağ, Karaman, Batman illerinden katılan Türk ortaklar ve Moldova, Polonya'dan katılan yabancı ortaklar ile yürütülecektir. Çocukların ilgi ve merakını harekete geçirerek düşünme becerilerini geliştirici çalışmaların planlandığı proje ile onların günlük yaşamda sıradanmış görünen pek çok olay ve durumu fark etmeleri amaçlanmıştır.

Ock

Çocuklarla felsefe yaklaşımı çocukların kavramları yapılandırma, akıl yürütme, sorgulama, yorumlama, anlam çıkarma ve anlamlar arası ilişki kurma becerilerini geliştirmektedir (Fisher, 2005). Özellikle okul öncesi dönemdeki çocukların felsefi sorgulama yoluyla, dikkat, akıl yürütme, empati kurma, aktif dinleme ve becerilerinin, mantıksal argümantasyon kullanımlarının, bütün parça ilişkilerini ayırt etme performanslarının olumlu etkilendiği bilinmektedir (McCall, 2013). Bu verilerden yola çıkılarak projenin amacı, okul öncesi dönemdeki çocuklara uygulanan çocuklarla felsefe öğretim programının sorgulama süreçlerinde çocukların oluşturdukları soruların düzeyi ve verdikleri cevapların niteliği üzerindeki farklılığı ortaya çıkarmak olarak belirlenmiştir. Projemizde sorgulama hikaye kitapları üzerinden yapılacaktır. Okunan hikaye kitaplarına öğrencilerin dikkati çekilerek sorgulama yapılacaktır.

Ock

Üst üste yaşanan doğal afetler ve salgın hastalık ekoloji temelli eğitime önem vermemiz gerektiğini göstermektedir. Ekoloji temelli eğitiminde en önemli aracı doğadır.Projemizde doğadaki enerji kaynakları ve geri dönüşümün doğaya katkıları stem ile ele alınacaktır. Stem eğitimi yaklaşımı; anaokulundan üniversiteye kadar düşünen, sorgulayan ve üreten, kariyer hayatında da inovasyon yapabilen  bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Projemizde de öğrencilerimiz ekolojiyi düşünüp, sorgulayıp güzel materyaller üreteceklerdir.

Ock

Dünyada her yıl meydana gelen farklı doğal afetlere ve bu afetlerin toplumlar üzerindeki etkilerine tanık oluyoruz. Afetlerden en çok etkilenen bireyler ve gruplar çocuklardır. Her yıl milyonlarca çocuk doğal ve insan kaynaklı afetlere maruz kalmakta ve etkilenmektedir.7-11 yaş grubu öğrencilerimizle 3 ülkeden 12 okulla "Life Expectany" okul tabanlı afet eğitimi projesi yürütülmektedir. Projemizin temel çıkış noktası, çocukların hayatlarının her aşamasında karşılaşabilecekleri afetler hakkında farkındalık yaratmaktır.

Çocukların kendi ilgi ve istekleriyle bu çalışmaya katılmalarını sağlamak, böylece araştırmayı ve öğrenmeyi teşvik etmek için "Summerhill" okul modeli uygulanmaktadır.

Ock

3/i sınıfı öğrencilerinin sınıf öğretmeni SİNEM TEL rehberliğinde yürüttükleri Tiny Hands eTwinning projesine 10 Türkiye, 5 Romanya, 1 Ürdün, 1 Polonya, 1İtalya okuldan öğretmen ve öğrencilerin iş birliği içinde etkinlikler düzenleyerek öğrencilerin el becerilerini geliştirirken temel kodlama etkinlikleri ile 21. Yy becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler yapmışlardır. Öğrenciler çeşitli Web2 araçlarını öğrenmiş ve farklı disiplinlerden konuklarla buluşmuşlardır.

 Projede öğrenciler el becerilerini geliştirmek için yoğurt kaplarından atkı yaptılar.Hem belirlenen yönergelere uyarak ve hem de yönerge yazarak kodlama oyunları oynadılar.Öğrenciler Strach veya Strach Kids'e yönlendirildiler.
Ve Atık malzemelerden robot yaptılar.Çeşitli etkinliklerle dolu dolu geçen 3 ay sonunda öğrenciler hem temel kodlama becerileri kazanırken severek yaptıkları el becerisi ve dijital etkinliklerle gündelik hayat becerilerine katkı sağladık.

 

https://youtu.be/zIeiwAkDvjU

 

https://youtu.be/A1LJp-P3gTI

Ara

Ekosistemin önemini kavrayan bireyler yetiştirebilmek ve çevre bilinç düzeyleri gelişmiş bireyler sayesinde dünyamızın yaşanabilirliğini sürdürebilmeyi amaçlıyoruz. Çevrede görülen problemlere çözüm bulup doğa ile uyumlu, doğaya zarar vermeyen bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir.Ekosistemler bireylerin ve tüm canlı varlıkların yaşamı için oldukça önemli bir yapılanmadır. Bu sistemin çökmesi halinde birçok canlının hayatının son bulması kaçınılmaz olmaktadır. Doğanın ilkelerini ve sınırlarını bilen, doğayla uyumlu yaşamayı ilke edinmiş bireyler yetiştirmek ana hedeflerimiz arasındadır. Bireylerin çevre bilinç düzeylerinin geliştirilmesi nitelikli bir çevre eğitimi ile mümkündür. . Hayat Bilgisi dersi öğretim programları çevre okur yazarlığının boyutlarının analiz edilerek karşılaştırılması amacıyla planlanmıştır. Ekoloji temelli çevre eğitimi ile çocuklara çevre bilinci kazandırmak hedeflenmektedir.