T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Zeki Altındağ İlkokulu

E Twinning

Haz

Türkiye, Yunanistan, İspanya, İtalya, Ukrayna, Litvanya, Polonya ve Romanya ile birlikte yürüttüğümüz projemizde farklı kültür değerlerini tanırken kendi değerlerimizi de onlara tanıttık. 2-K sınıfı olarak Web2 araçlarını kullanarak eğlenceli ve öğretici etkinlikler yaptık. Projemizde sona yaklaşırken emeği geçen öğrencilerime ve velilerime teşekkür ederim.

                                                                                                      Fadime BAYRAK

Haz

Türkiye, Bulgaristan, Ermenistan, İtalya, İspanya, Slovakya, Polonya ve Romanya ile birlikte yürüttüğümüz projede arıların ekosisteme faydaları ile ilgili 2-K sınıfı olarak değişik etkinlikler yaptık. Web2 araçlarını kullanarak eğlenceli ve öğretici oyunlar oynadık. Projemizde sona yaklaşırken emeği geçen öğrencilerime ve velilerime teşekkür ederim.

                                                                                                      Fadime BAYRAK

Haz

          Kuruculuğunu yaptığım projede arıların ekosisteme faydaları ile ilgili değişik etkinlikler yaparak çocukların arılardan korkmamasını amaçladık. Bu etkinlikleri yaparken Web 2 araçlarını kullanarak 2/D sınıfım ile eğlenceli ve öğretici etkinliklere yer verdik. Ermenistan, Slovakya, İspanya, İtalya, Türkiye, Bulgaristan, Polonya ve Romanya ile birlikte yürüttüğümüz projemizde sona yaklaşırken emeği geçen öğrencilerime ve velilerime teşekkür  ederim.

Haz

Kuruculuğunu yaptığım projede farklı kültürleri tanıma ve kendi kültürel öğelerimizi öğrenme ile ilgili değişik etkinlikler yaparak farklılıklara saygı göstermeyi amaçladık. Bu etkinlikleri yaparken Web 2 araçlarını kullanarak 2/D sınıfım ile eğlenceli ve öğretici etkinliklere yer verdik. Ukrayna, Yunanistan, İspanya, İtalya, Türkiye, Litvanya , Polonya ve Romanya ile birlikte yürüttüğümüz projemizde sona yaklaşırken emeği geçen öğrencilerime ve velilerime teşekkür  ederim. 

Haz

Koordinatör olarak yürüttüğüm projede değerler eğitimi, sanat ve fen etkinlikleri, geleneksel çocuk oyunları ile ilgili değişik etkinlikler yaparak göçmen öğrencilerimizin okula uyum sağlamalarını amaçladık. Bu etkinlikleri yaparken Web 2 araçlarını kullanarak 2/D sınıfım ile eğlenceli ve öğretici etkinliklere yer verdik. Erasmus olarak başlayıp eTwinning faaliyetlerini Türkiye, Yunanistan, İspanya ve Romanya ile birlikte yürüttüğümüz projemizde sona yaklaşırken emeği geçen öğrencilerime ve velilerime teşekkür  ederim.

 

May

Okullar bilgi edinmeye, hedeflere ulaşmaya ve akademik başarıya odaklanır, ancak nasıl mutlu olunacağını öğrenmek de aynı derecede önemlidir.

Mutlu olmak için önce sevmeyi, paylaşmayı, güvenmeyi, minnettar olmayı ve olumlu düşünmeyi, sonra da yaşadığı dünyadaki her şeyi öğrenmesi gerekir.

Mutsuzluk ve sevgisizlik çağımızın en önemli hastalığı ve dünyadaki tüm zulümlerin, şiddetin ve savaşların arkasındaki en önemli nedendir.

Bu projede farklı etkinliklerle mutlu olmanın yolları aranmıştır.

May

"Nuh'un Gemileri" Okul tabanlı afet eğitimi projesi,4 ülkeden 15 ortak okul ile yürütülmüştür. Doğal afetler, öngörülemeyen, etkilenecek alan ve etki düzeyi tahmin edilemeyen doğal olaylardır ve çok sayıda can ve mal kaybına neden olabilir. Dünyada ve ülkemizde her yıl farklı doğal afetlerin yaşandığına ve bu afetlerin toplumlar üzerindeki etkilerine tanık oluyoruz. Çocuklar afetlerin en savunmasız bireyleri ve afetlerden etkilenen gruplardır. Her yıl milyonlarca çocuk doğal ve insan kaynaklı afetlere maruz kalıyor ve bu afetlerden farklı şekillerde etkileniyor. Bu çalışma çocukları doğal afetlere hazırlamak ve doğal afetlerin çocuklar üzerindeki etkileri konusunda farkındalık yaratmak amacıyla yapılmıştır.

Proje süresince çocuklarda sorumluluk, empati, işbirliği, adalet ve hoşgörü duygularını vurgulayan ve sorunlara farklı gözlerle bakmalarını sağladığı için daha yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayan "Yapboz" modeli eğitim uygulanmış ve afetler hikayeleştirilerek anlatılmıştır.

May

Dünyada çevrimiçi eğitime geçiş, öğretmenlerin ve öğrencilerin bu konuda farklı bakış açıları kazanma ihtiyacını yaratmıştır. Projemizde, çağımızın en büyük kazanımı olan ve geleneksel öğretim yöntemlerinin çok ötesinde, teknolojiyi kullanarak oluşturulmuş bir yöntem olan "Flipped classroom" yöntemi, öğrencilerin anketle seçeceği 3 derste kullanılmıştır.Farklı web2.0 araçlarının derslere entegre edilmesi ile, öğrencilerin dijital becerileri geliştirilmiş ve teknolojinin doğru kullanımı konusunda farkındalık yaratılmıştır.

May

Öğrenim ortamları her zaman öğrenciler için kurulmaya çalışılmıştır. Çünkü öğrenme ortamı öğrencinin ilk motivasyon kaynağıdır. Sınıf ortamları ne kadar çekici olursa olsun, sınıf dışındaki etkinlikler öğrenciler için her zaman daha ilgi çekici olmuştur. Bu, öğrencilerin ilgilerini ve arzularını artırarak sürece dahil olmalarını ve deneyimlemelerini kolaylaştırır. Okul dışı öğrenme, bireyin yaşam boyu fenomeni içinde herhangi bir yerde gerçekleşebilecek eğitim türünü ifade eder. Okul dışı öğrenme, sosyal etkileşimler ve günlük yaşamdaki bireysel çabalarla gerçekleşir. Bu şekilde üç farklı yaklaşım tartışılır: öğrenme, kendi kendine öğrenme, rastgele öğrenme ve sosyal öğrenme (Schugurensky, 2000) Bu projenin amacı, öğrencilere okul dışında öğrenme ortamları sağlamak ve çalışmalarını burada deneyimlemektir.

Nis

Değerlerimizin temel amacı, merhametli, duyarlı, inançlı ve değerlerine sahip çıkan dünya ile bağını koparmayan vizyon sahibi nesiller yetiştirmektir. Bu projeyle öğrencilerimiz farklı temel evrensel değerler ile hikayeler, masal, resimler ve farklı etkinlikler tasarlayıp kendilerini ifade etme imkanı bularak edebi yönlerini geliştireceklerdir. 

Nis

Projenin amacı Zaman yönetimi konusunda bilinçli,sosyal hayatta aktif,doğayı tanıma ve sorumluluk alma konusunda yetkin  bireyler yetiştirmek olan projemiz 13 Mart 2021'de başladı.Kurucuları okulumuz 2-i sınıfı öğretmeni SİNEM TEL ve Cemile Erkunt İlkokulu sınıf öğretmeni HEDİKE ÇELİK ile birlikte yürütülen projemizde Azerbeycan yabancı ortaklarımız ve  bir çok ilden öğretmen ve öğrenci katılımıyla çocukların doğayla daha fazla zaman geçirmeleri,doğaya karşı sorumluluk bilinci kazanmaları,teknoloji ve zaman yönetimi konusunda daha bilinçli akranlarıyla daha fazla iletişim kurmaları hedeflenmiştir

Mrt

Kuruculuğunu üstlendiğim projemizde 2/D sınıfım ile birlikte kendi kültürü ile birlikte farklı kültürleri tanımak amacıyla çeşitli etkinliklere yer vereceğiz. Projemiz Litvanya, Ukrayna, İspanya, İtalya, Türkiye, Yunanistan, Polonya ve Romanya ile birlikte toplam 8 ülkenin ortak katılımı ile sürdürülmektedir. Bu ay proje logomuzu belirleyerek geleneksel lezzetler ile geleneksel oyunları tanıyarak kovadan atkı ördük.

Mrt

Yarıyıl tatili sonrasında hem Erasmus hem de E twinning faaliyetlerimiz devam etmektedir. 2/D sınıfı öğrencilerimle birlikte Sevgi Değeri ekinliklerine yer verirken geleneksel oyunlarımızdan Yağ Satarım oyunumuzu da öğrendik. Çoraplardan kuklalar yaptık. Oyunlarla Anadilim köşemizde de RESFEBE çalışmalarına yer verdik. Güvenli İnternet Günü etkinlikleri ile daha güvenilir internet kullanımı hakkında bilgi edindik.

Mrt

Kuruculuğunu üstlendiğim projemizde 2/D sınıfım ile birlikte arıların ekosisteme faydaları konusunda farkındalık oluşturmak ve arıları sevdirmek amacıyla farklı etkinliklere imza atacağız. Projemiz Ermenistan, Slovakya, İspanya, İtalya, Türkiye, Bulgaristan, Polonya ve Romanya ile birlikte toplam 8 ülkenin ortak katılımı ile sürdürülmektedir. Bu ay proje logomuzu belirleyerek arılar ile ilgili sanatsal faaliyetlere ve arıları tanıyalım araştırma görevlerine yer verdik.

Mrt

Pandemide Aile Katılımı adlı E Twinning projesi sanal okul panosu.

Etkinlikler aile katılımı ile hem daha eğlenceli oldu hem de öğrenci ve velileri  kaliteli zaman geçirdi.