T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Zeki Altındağ İlkokulu

E Twinning

Ara

Fiilen veya zihnen bir işle meşgul olurken dikkati toparlayıp işe tam konsantre olamama durumuna dikkat dağınıklığı denir. Dikkat eksikliği; dürtüsel davranışlar, otokontrol bozuklukları ve ek olarak hiperaktivite ile kendini gösterir. Dikkat eksikliği varlığında en sık görülen belirti, çocuklarda okul başarısında düşüklüktür. Çocuk derse konsantre olamaz, dikkatini bir süre toplayabilse bile dikkatini koruma noktasında sıkıntı ve güçlük yaşar. Genellikle hayallere dalma, anlatılanları dinlememe, kendi dünyasına kapanma şeklinde olmaktadır.Proje bu anlamda yaşanan sorunları ele alıp eğlenceli etkinlikler ile çözüm odaklı yürütülecektir. Çocuğun yaptığı eylemlerin yaramazlıktan değil bir rahatsızlıktan kaynaklandığı göz önünde tutularak çalışmalar planlanacaktır.

Çocuklarda bir işi yaparken sabırsızlık, aniden arkadaşlarının elinden oyuncaklarını alma, oyun sırasında sırayı beklememe, çok ve uygun olmayan yerlerde konuşma, karşısındaki konuşurken sürekli sözünü kesme, bağırma ve gülme şeklinde kendini gösterebilen bu sorun aynı zamanda kendini tehlikeye atacak davranışlar şeklinde de görülmektedir.Bu durum sadece okulda değil, günlük yaşantıda da sorunlar yaşanmasına sebep olur. Dikkat eksikliği sorunu yaşayan öğrencilerin ödev yapmada da zorlukları vardır. İhtiyaçlara cevap verecek şekilde planlanan etkinlikler ile dikkat dağınıklığı yaşayan çocukların akademik başarılarının artırılmasının yanı sıra sosyal anlamda da mutlu olmaları hedeflenmektedir.Aileler ile süreçte iletişim halinde olarak onların da doğru yönlendirilmeleri de sağlanacaktır.Eğlenceli etkinlikler ile sınıf ortamı zenginleştirilerek aktif öğrenme sağlanacaktır.Okul çalışmalarına ek olarak evde yapılacak uygulamalar hakkında veli bilgi düzeyi artırılacaktır.

Ara

Zirvedeki Ses projemiz 10 Türk 2 Azerbaycan dan olmak üzere 12 ortakla öğrencilerde başarı duygusunu yaşatacak aktiviteleri planlayıp çalışmalarına başlamıştır.Öğrencilere 2020 Tokyo Olimpiyatlarında madalya alan sporcularımızın son maçları izletilmiş ve sporcunun duyguları beyin fırtınası ile ortaya konulmuştur.Projede aynı zamanda ilgi duydukları dersler doğrultusunda gruplara ayrılmış ve bu derslere yönelik arkadaşlarına sunumlar için hazırlıklara başlamışlardır.

Ara

Dünyanın yaratılışından bu yana var olan renkler insan ruhunu en üst düzeyde etkilemiştir. Renkleri öğrendiğimizde ve anladığımızda renklerin farklı etkileri ile hayatımızı yönlendirebiliriz.Bu çalışma ile renklerin psikolojik ve fizyolojik etkilerini kullanarak hayal gücümüzü harekete geçirdik.6 ülkeden 16 ortak okulla birlikte 3/F sınıfı olarak renkleri keşfettik ,etkinliklerimize değerler eğitimini de katarak öğrencilerin duygusal gelişimine destek verdik.

Ara

Karbon Ayak İzi, karbondioksit birimi cinsinden ölçülen, üretilen sera gazı miktarı açısından insan faaliyetlerinin neden olduğu çevresel hasarın bir ölçüsüdür. E Twinning projemiz ile karbon ayak izi kavramı en aza indirilmesi, günlük hayatımızda alacağımız önlemlerle daha sağlıklı bir ortam oluşturulması ve karbon ayak izi konusunda farkındalık oluşturulmasıdır. Bu arada da kaynaklarımızı doğru kullanarak doğanın ve çevrenin korunmasının sağlanmasıdır. Karbon Ayak İzi ve küresel ısınma ve Web 2.0 araçları kullanılarak bilinçli bir okul kültürü oluşturularak çevreye duyarlı ve çevreye duyarlı bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Kas

3/İ sınıfı öğrencilerinin sınıf öğretmenleri SİNEM TEL rehberliğinde yürüttükleri Tiny Hands eTwinning projesi ekim ayında başladı. Proje kapsamında Avrupa Kod Haftası ''Zeki Altındağ İlkokulu Tiny Hands Projesiyle Kodluyor'' etkinliği düzenlendi.Etkinlikte güvenli internet konusuna dikkat çekmek için renklerle kodlama çalışması yapıldı.

Kas

''Yaşamda Ben de Varım ''  eTwinning projesi okulumuzda yürütülmektedir. Özel eğitim konusunda farkındalık yaratmak, toplumu ve velileri bilinçlendirmek, özel eğitimli öğrencilerimizle normal gelişim gösteren öğrencileri kaynaştırmak, onların çeşitli alanlarda öz bakım becerileri, kişisel, sosyal, dil ve psikomotor becerilerini desteklemek ve topluma uyumlarını güçlendirmek amacıyla yapılan proje okulumuzda uygulanmaya başlamıştır.

Haz

İstiklal Marşı'mız projesi ile İstiklal Marşı'mızı güzel okumaya,anlayarak ,hissederek okumaya özen gösterdik.proje kapsamında Mehmet Akif Ersoy'un hayatını araştırdık. İstiklal Marşı'mızın hangi şartlarda yazıldığını öğrendik.Projemizde Nene Hatun,Şerife Bacı,Tayyar Rahmiye  gibi kadın kahramanlara  da yer verdik.

Haz

Bu projemizle kendi kültürümüzün değerleri konusunda daha fazla bilgi edinerek belirli öğelerin farkına vardık.Bu etkinlikleri yaparken Web2 araçlarını kullanarak eğlendik ve öğrendik.Ortaklarımız olan

Ukrayna, Yunanistan, İspanya, İtalya, Litvanya , Polonya ve Romanya ile sona yaklaştık ; bu süreçte emeği geçen tüm öğrencilerime ve öğrenci velilerime teşekkür ediyorum .

Haz

Haz

Smart Kids of Digital World projesi kapsamında Recep Kürşat Atcı, Serpil Atcı, Çimen Sarıaltın öğretmenler 9 Mayıs eTwinning Günü'nu çeşitli etkinliklerle kutladı. Hazırlanan ortak çalışmada eTwinning'in buluşturucu yönü çocukların çektiği video mesajları ile farkındalık oluşturuldu.

Haz

Konya'nın Selçuklu ilçesinde Zeki Altındağ İlkokulunda görev yapan 2/İ sınıfı öğretmeni SİNEM TEL ve Cemile Erkunt İlkokulunda görev yapan 2/B öğretmeni HEDİKE ÇELİK tarafından yürütülen Türkiye'den 10,Azerbeycan'dan 3 ortağın katıldığı 'Neler Oluyor Hayatta' eTwinning projesinde sona gelindi.

 

Mart ayında başlayan proje zaman yönetimi konusunda bilinçli,sosyal hayatta aktif,doğayı tanıma ve sorumluluk alma konusunda yetkin  bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

.

DOĞA BÜYÜTEÇ ALTINDA

Projenin ilk aşamasında öğrenciler ve veliler güvenli internet konusunda bilgilendirildi.E-güvenlik ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri içeren videolar izletildi.Projenin 2'nci aşamasında Doğa Büyüteç Altında etkinlikleri kapsamında öğrencilerimizde özellikle bu pandemi döneminde doğa ile iç içe oldular doğayı büyüteçle gözlemleyip,doğadan malzemelerle bir sanat eseri oluşturdular.Proje kapsamında tohum kumbarası yapıp yediğimiz meyvelerin tohumlarını biriktirip onları sonra da toprakla buluşturup çocuklara canlı bakımının bir sorumluluk olduğunu fark etmeleri sağlandı.Bitkilerinin büyümesi için gerekli suyun tasarrufunu sağlamak için de damlama sulama sistemi geliştirdiler.

 

ONLAR BİZE EMANET

Proje öğrencileri sokak hayvanlarını da unutmadı.

İnsanlarla birlikte pandemiden etkilenen hayvan dostlarımız için farkındalık oluşturmak , beslenme ve barınma gibi temel ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak için atık malzemeler kullanılarak yem ve su kapları yapıldı.

 

TIRTILIM BENİM

Okuma tırtılını çeşitli materyallerden el becerilerini ve hayal güçlerini kullanarak oluşturmak ve okudukça tırtılın gövdesini uzatmayı hedefleyen etkinliğimizde Okuma yaparak okuma hızını arttırmak,yazı yazma becerisini geliştirmek,öğrenme sürecini hızlandırmak,güçlü bir hafızaya sahip olmak,hayal gücünü ve kelime haznesini geliştirme hedefine ulaşıldı.

 

PANDEMİDE NELER OLUYOR HAYATTA

Çocukların pandemi döneminde neler yaptıklarını resmederek hemde hikayeleştirerek anlattılar.Karma takımlar oluşturularak yapılan hikayede Azeri ortaklarımızda hikayemizi seslendirdiler.

Proje adımızla akrostiş şiir yazılarak öğrenciler tarafından şarkı olarak seslendirildi.Proje etkinliklerini içeren e-dergi oluşturuldu.

Haz

Hayatım Matematik projesi kapsamında öğrencilerimize matematiği sevdirmek için SANATTA MATEMATİK başlığı altında sayılardan hayvan figürleri yaparak eğlenceli bir etkinliğe imza attık.3/F sınıfı olarak bu  projede olmaktan çok mutluyuz.

Haz

Turkuaz Bizim Rengimiz projemizde Nevruz Bayramı için doğayla iç içe olmak adına taş boyama etkinliği ile çocuklarımıza kültürümüzü tanıtırken  aynı zamanda taşlara doğa resmi yaptırılarak sanatsal yetenekleri de ortaya konulmuştur.

Haz

Ortak çalışmalar yaptığım projede arıların ekosisteme faydaları ile ilgili pekçok etkinlikler yaparak çocukların arılardan korkmamasını amaçladık. Böylece çocuklar arıları korumak gerektiğini ve balın önemini kavradılar. Bu etkinlikleri yaparken Web 2 araçlarını kullanarak 3-K sınıfı ve velilerimle  eğlenceli ve öğretici etkinliklere yer verdik. Ermenistan, Slovakya, İspanya, İtalya, Türkiye, Bulgaristan, Polonya ve Romanya ile birlikte yürüttüğümüz projemizde sona yaklaşırken emeği geçen öğrencilerime ve velilerime teşekkür  ederim.                   

 

 

                                                         İLKNUR ÇELEBİOĞLU 3-K

Haz

WE CAN ACHIEVE TOGETHER

Türkiye, Yunanistan, İspanya, İtalya ve Romanya ile birlikte ERASMUS olarak başlayıp eTwinning faaliyetleri olarak devam ettiğimiz projede okulumuzda bulunan yabancı uyruklu öğrencilerin okula uyumunu hedefledik. Değerler eğitimi, geleneksel çocuk oyunları, sanat ve fen etkinliklerine 2-K sınıfı olarak yer verdik. Bu etkinliklerde Web2 araçlarından yararlandık. Projemizde sona yaklaşırken emeği geçen öğrencilerime ve velilerime teşekkür ederim.

                                                                                                 Fadime BAYRAK