T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Zeki Altındağ İlkokulu

E Twinning

Tem

1 DERECE isimli e twinning projemizde öğrencilerin enerji verimliliği konusunda duyarlılıklarını artırıp çevreye karşı saygılı olmaları için çalışılmalar yapılmaktadır.

Haz

1 DERECE etwinning projesinde çocuklar atık malzemelerden enerji kumbarası oluşturulmuştur.Bu kumbaraya enerjinin akıllı kullanımına yönelik fikirlerini yazmış ve bu fikirlerin sergilendiği duvar gazetesi oluşturmuşlardır.Sergilenen yazılar tüm öğrenciler tarafından okunarak beyin fırtınası yapılmış ve sorunlara çözümler bulunmaya çalışılmıştır.Ayrıca her çocuk fikrini paylaşarak sürece katılmış ve akranlarıyla paylaşım yapmıştır.Yazılarda yazım kurallarına uyulmuş sınıf düzeylerinde bilgilendirme de yapılmıştır.1/A Sınıfı bu çalışma ile proje tabanlı öğrenme ile hem eğlenmiş hem de enerjiyi akıllıca kullanma konusunda farkındalık kazanmışlardır 

Haz

İklim değişikliği yüzünden nesli tükenen hayvanlar tür ve sayı açısından gün geçtikçe artmaktadır. Son yapılan araştırmalar gösteriyor ki geçtiğimiz son 40 yıl içerisinde Dünya’daki biyoçeşitlilik konusunda yüzde 52 oranında bir kayıp yaşanmıştır. Doğal yaşam alanları tahrip edilerek hayata tutunmaya çalışan bu hayvanların yok olması, doğadaki düzeni etkilemekle birlikte bitki ve insan yaşamını da olumsuz etkilemektedir. İklim değişikliği ve küresel ısınma çevre koşullarında değişiklik yaratarak, sağlık kavramının önemli bileşenlerinden olan içme suyu, temiz hava ve beslenmeyi de ilerleyen dönemlerde etkileyecektir. Doğal zincirin bozulmaması için hayvan neslinin devam etmesi gerekmektedir. Bunun içinde insanoğluna büyük görevler düşmektedir. Okulumuz 4/F sınıfı öğrencileri ve 10 ülkeden (Türkiye,İtalya,İspanya,Estonya,Gürcistan,Fransa,Çek Cumhuriyeti) 7 okul ile bu konuda çocuklarda farkındalık yaratmak amacıyla 2022-2023 eğitim-öğretim yılında yaptığımız HELP projemizi sonlandırdık.Farklı etkinlikler,oyunlar,web 2.0 araçları ile öğrencilerimizin sınırsız hayal güçlerini kullanarak farklı çözüm yolları bulmalarını sağladık.

Ock

Türkiye,Polonya ve Romanya ortaklığında 14 öğretmen tarafından kurulan projemiz başladı.Enerji verimliliği konusunda farkındalık yaratmak istenilmektedir.Tüm dünyada yaşanan enerji krizine temelinde çözüm yolları bulmak ve enerjiyi akıllı  kullanmak konusunda orijinal etkinlikler ile çocukların bilinçlenmesi hedeflenmektedir. 

May

Okulumuz,  4-F , 4-İ ve 1-İ sınıfları tarafından yürütülen Bii Kozalak Versem... projesinin  sonunda öğrencilerimize Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından katılım ve başarı belgeleri verildi.

May

Dikkat eksikliği; dürtüsel davranışlar, otokontrol bozuklukları ve ek olarak hiperaktivite ile kendini gösterir. Dikkat eksikliği varlığında en sık görülen belirti, çocuklarda okul başarısında düşüklüktür. Çocuk derse konsantre olamaz, dikkatini bir süre toplayabilse bile dikkatini koruma noktasında sıkıntı ve güçlük yaşar. Genellikle hayallere dalma, anlatılanları dinlememe, kendi dünyasına kapanma şeklinde olmaktadır.Proje bu anlamda yaşanan sorunları ele alıp eğlenceli etkinlikler ile çözüm odaklı yürütülmektedir. Çocuğun yaptığı eylemlerin yaramazlıktan değil bir rahatsızlıktan kaynaklandığı göz önünde tutularak çalışmalar planlanlanmaktadır. 

Pandemi döneminde çocuklarda daha çok arttığını düşündüğümüz Dikkat Dağınıklığı problemine çözüm üretmek amacıyla oluşturduğumuz Kırmızı Zil Projemizde çeşitli etkinlikler yaptık.Bulmaca çözümü, Dart oyunu ,Masa tenisi ,İki resim arasındaki  7 farkı bulma,Mandala gibi yaptığımız etkinliklerimizi çocuklar çok sevdi.

May

Come Far Away With Me projesi sayesinde farklı kültürleri ve farklı ülkeleri tanıdık. İlknur Çelebioğlu 4/K sınıfıyla oyunlar ve etkinliklerle eğlenerek ülkeleri tanıdılar. Bu projede olmaktan çok mutluyuz.

Nis

Zirvedeki Ses projesi birçok etkinliğe imza attı.Öğrenciler etkinlikleri severek yaptılar .Birçok başarı hikayesi izlendi.Başarıya giden yolda izlenmesi gereken yollar üzerinde duruldu.Duyguların gücü videolarında Sümeyye Boyacı,Mete Gazoz gibi sporcuların hayat hikayeleri izlendi .

Nis

Bii Kozalak Versem e Twinning projesi kapsamında 1-İ sınıfı olarak kuş evlerimizi yaptık. Kuş evlerimizi yaparken yaptığımız kuş resimleriyle kuş evlerimizi renklendirdik. Projede yapılan tüm çalışmalar öğrencilerimizin doğa dostu olmaları yolunda bir adım daha atmalarını sağladı. Tüm çalışmaları yaparken hem öğrendik, hem eğlendik.

Nis

Kültür, topluma kimlik kazandıran, toplumda dayanışma ve birlik duygusunu sağlayan maddi ve manevi değerler bütünüdür. Kültür bize diğer insanlarla nasıl etkileşimde bulunacağımızı öğretir. Yer, zaman ve karşımızdaki kişiye göre nasıl davranmamız gerektiğini o toplumun kültüründen öğreniriz. Bu bağlamda projemizin amacı; atalarından kültürel değerleri öğrenip yorumlayan, kültürel değerlerimize sahip çıkan, diğer ülkelerin kültürel özelliklerinin farkında olan, farklılıklara saygı duyan ve kültürü korumada sorumluluk duygusu kazanmaktır.Bizde öğrencilerimize bunları kazandırmak için Türkiye, Slovakya, Hırvatistan, İtalya, Romanya ve Polonya ortaklarımızla birbirimizin kültürünü öğrendiğimiz birbirimize konuk olduğumuz bu projede 3-İ SINIFI VE öğretmenleri SİNEM TEL eşliğinde eğlenerek öğreniyorlar. Okul panomuzu da hazırlayarak tüm öğrencilerimizin bu etkinlikleri görmesine ve bu serüvende onlarla da yol almaya devam ediyoruz.

Nis

Pandemi ile birlikte artan dikkat dağınıklığına çözüm bulmak amacıyla Kırmızı Zil projesinde eğlenceli etkinliklerle öğrencilerin dikkatlerini toplama becerilerini artırılması hedeflenmiştir. Öğrenciler bu etkinliklerde bireysel ve grup halinde işbirlikçi olarak çalışarak dahil olmuşlardır. Velilerimizden gelen olumlu dönütler projemizin amacına ulaştığını göstermektedir.

Nis

 

Dikkat eksikliği; dürtüsel davranışlar, otokontrol bozuklukları ve ek olarak hiperaktivite ile kendini gösterir. Dikkat eksikliği varlığında en sık görülen belirti, çocuklarda okul başarısında düşüklüktür. Çocuk derse konsantre olamaz, dikkatini bir süre toplayabilse bile dikkatini koruma noktasında sıkıntı ve güçlük yaşar. Genellikle hayallere dalma, anlatılanları dinlememe, kendi dünyasına kapanma şeklinde olmaktadır.Proje bu anlamda yaşanan sorunları ele alıp eğlenceli etkinlikler ile çözüm odaklı yürütülmektedir. Çocuğun yaptığı eylemlerin yaramazlıktan değil bir rahatsızlıktan kaynaklandığı göz önünde tutularak çalışmalar planlanlanmaktadır. 

Pandemi döneminde çocuklarda daha çok arttığını düşündüğümüz Dikkat Dağınıklığı problemine çözüm üretmek amacıyla oluşturduğumuz Kırmızı Zil Projemizde çeşitli etkinlikler yaptık.Bulmaca çözümü, Dart oyunu ,Masa tenisi ,İki resim arasındaki  7 farkı bulma,Mandala gibi yaptığımız etkinliklerimizi çocuklar çok sevdi.Projemiz Nisan ayında yapacağımız birbirinden güzel etkinliklerle son bulacaktır.

Nis

Para eğitimi, çocukları eğitirken genellikle göz ardı edilen bir konudur. Çocuklara harçlık okul çağında verilmeye başlansa da aslında çocukların parayla tanışması çok daha erken gerçekleşmektedir. Alışkanlıkların yerleşmediği ve kalıcı davranışların tam olarak kazanılmadığı 7-11 yaş aralığı çocukların ilerideki sosyal ve akademik yaşamlarında oldukça etkilidir. 6 farklı ülkeden 9 okul ile öğrencilerle paranın tarihini öğrenmek,israf,tasarruf,istek, ihtiyaç kelimelerini kavramak,tasarrufun ülke ve aile ekonomisine katkılarını fark etmek amacıyla "Happy Moneybox" eTwinning projesini yaptık.

Nis

Para eğitimi, çocukları eğitirken genellikle göz ardı edilen bir konudur. Çocuklara harçlık okul çağında verilmeye başlansa da aslında çocukların parayla tanışması çok daha erken gerçekleşmektedir. Alışkanlıkların yerleşmediği ve kalıcı davranışların tam olarak kazanılmadığı 7-11 yaş aralığı çocukların ilerideki sosyal ve akademik yaşamlarında oldukça etkilidir. 6 farklı ülkeden 9 okul ile öğrencilerle paranın tarihini öğrenmek,israf,tasarruf,istek, ihtiyaç kelimelerini kavramak,tasarrufun ülke ve aile ekonomisine katkılarını fark etmek amacıyla "Happy Moneybox" eTwinning projesini yaptık.

Nis

Rehber öğretmen Emine Taşarslan, öğrencilerimize göçmen öğrencilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri hakkında seminer verdi. Bu seminerde, gündelik yaşamda karşılaştıkları (toplumsal uyum, sosyal alanda dışlanma, şehrin sosyal yaşamına uyum süreçlerinde karşılaştıkları) sorunlar ve son olarak iletişim sorunlarını ele alındı.